منوی دسته بندی
منوی دسته بندی

اهمیت رنگ ها در طراحی سایت

اهمیت رنگ ها در طراحی سایت

اهمیت رنگ ها در طراحی سایت؟ رنگ ها چه تاثیری در سایت می گذارند؟ آیا رنگ ها و فروش محصول با هم در ارتباط هستند؟ آیا رنگ ها در سئو تاثیر گذار هستند؟ اگر این سوالات هم در ذهن شماست و می خواهید جواب این سوالات را بدانیدبا ما در ادامه مقاله همراه باشید.

 

تاثیر رنگ ها در سایت

 

رنگ ها چه تاثیری در سایت می گذارند؟

همیشه رنگ ها در زندگی ما آدما از تاثیر گذاری بالایی برخوردارند و از رنگ ها میشه ویژگی های شخصیتی افراد رو هم متوجه شد از این گذشته انسان ها همیشه رنگ هایی رو انتخاب می کنند که به اونها حس خوبی رو منتقل کنه مثلا موقع خرید لباس ،لباسی رو انتخاب می کنیم که به رنگش علاقه داشته باشیم. وقتی خونه میخریم خونه ای رو انتخاب می کنیم که نقاشی خوبی داشته باشه رنگ های خوبی توی خونه به کار رفته باشه. و… این مواردیه که انسان ها همیشه با اون در ارتباط هستند. این ویژگی انسان ها در ارتباط برقرار کردن با رنگ ها قطعا باید در وب سایت خودمون هم به خوبی پیاده سازی کنیم. باید رنگ هایی انتخاب بشه که چشم هارو اذیت نکنه و حس خوبی رو به کاربر وب سایت ما منتقل کنه.این اولین نکته کوچک در رابطه با اهمیت رنگ ها در طراحی سایت بود.

اما چه تعداد رنگ باید در وب سایت استفاده بشه؟رنگ ها چه ارتباطی با فروش داره؟رنگ ها چطور میتونه توی سئو سایت ما تاثیر مثبت بزاره؟ در ادامه این مقاله به نکات بیشتری در رابطه با اهمیت رنگ ها در طراحی سایت اشاره می کنیم و به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

 

اصول رنگ ها در وب سایت

همونطوری که گفتم استفاده از رنگ های جذاب میتونه کاربر رو جذب وب سایت کنه اما استفاده ی بیش از اندازه از رنگ ها میتونه اون هارو از وب سایت دور کنه! استفاده بیش از اندازه از رنگ ها 6 تا 7 رنگ در وب سایت چشم های کاربر رو خسته میکنه اما اصول استفاده از رنگ ها در وب سایت 2 تا 3 رنگ بیشتر نیست. استفاده از رنگ های کم چشم های کاربر رو خسته نمیکنه و کاربر وب سایت شما سردرگم نمیشه و باعث میشه ماندگاری در صفحه بالا بره که این در سئو ی سایت شما تاثیر مثبتی رو داره. این یک نکته کوچک در رابطه با اهمیت رنگ ها در طراحی سایت ها بود.

 

تاثیر رنگ ها در فروش بیشتر

 

استفاده از رنگ ها برای فروش بیشتر

چگونه رنگ ها در فروش تاثیر گذارند؟ در ابتدای متن مثالی رو براتون زدم که گفتیم وقتی میریم لباس بخریم لباسی رو انتخاب می کنیم که رنگ خوبی رو داشته باشه. اما قبل از اینکه لباس رو بریم ببینیم ویترین فروشگاه هارو میبینیم. خب کدوم فروشگاه مارو جذب خودش میکنه؟کدوم فروشگاه نسبت به بقیه فروشگاه های دیگه فروشش بیشتره؟ قطعا فروشگاهی مشتری بیشتری رو جذب می کنه که در دیزاین مغازه خودش از ترکیب رنگ های خوبی استفاده کرده باشه و با این کار بیشتر تو دید مردم قرار گرفته و مردم به اون مغازه توجه ویژه ای دارن نه فروشگاهی که ترکیب رنگ مناسبی رو نداره.

وب سایت و فروشگاه اینترنتی هم دقیقا مثل همین مغازه هاست شما باید از رنگ هایی در وب سایت خودتون استفاده کنید که کاربر رو جذب خودش کنه. شما در وب سایت بیشتر از 2 تا 3 رنگ نمیتونی استفاده کنی پس باید هوشمندانه انتخاب کنی و اینجا باید روانشناسی رنگ ها رو خیلی خوب بدونی. مثلا رنگ قرمز برای وب سایت های فروشگاهی میتونه مناسب باشه چرا که قرمز یک رنگ گرمه و کاربر رو به خرید محصول ترقیب میکنه. رنگ سبز حس آرامش میده و…

 

سئو

آیا رنگ ها در سئو سایت تاثیر گذارند؟

در پاراگراف های قبلی اهمیت رنگ ها در طراحی سایت کامل توضیح دادیم که رنگ ها چه تاثیراتی در فروش و… داره. استفاده از رنگ های مناسب بسیار بسیار مورد اهمیته. در دنیای امروز تنوع رنگ ها به شدت بالاست و خیلی از رنگ ها باعث اذیت شدن چشم ها میشه به همین خاطر ما باید در وب سایت خودمون رنگ هایی رو انتخاب کنیم که کاربر با اون رنگ حس خوبی رو برقرار کنه و همچنین چشم های کاربر رو اذیت نکنه چرا که در سئو یکی ار عوامل امتیاز دهی به وب سایت ها ماندگاری در صفحه Daily Time on Site هر چقدر که کاربر بیشتر در سایت ما باشه امتیاز مثبت و هرچقدر کمتر در سایت ما باشه امتیاز منفی. پایین بودن درصد Bounce Rate تاثر مثبتی رو در سئو سایت شما داره. که با استفاده از رنگ ها میشه در بخشی از این کارها موفق عمل کرد.

اما اگر نکاتی رو که در این مقاله توضیح دادیم به خوبی رعایت نشه میتونه هم به فروش شما لطمه بزنه و هم به سئوی وب سایت شما اگر شا هم دوست دارید که یک وب سایت عالی برای خودتون داشته باشید ما به صورت تخصصی در زمینه طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی فعالیت داریم کافیه سفارش خودتونو ثبت کنید و صاحب یک وب سایت فوق العاده شوید.
اگر هنوز سئو را در وب سایت خود به درستی پیاده سازی نکرده اید می توانید در صفحه ثبت سفارش برای سئو سایت خود اقدام کنید.

 

جمع بندی نهایی:

در این مقاله که در رابطه با اهمیت رنگ ها در طراحی سایت بود به چند نکته ی مهم اشاره کردیم که در ظراحی اصولی وب سایت بسیار تاثیر گذاره و همچنین از استفاده صحیح رنگ ها در وب سایت رو مطلع شدیم و متوجه شدیم که برای وب سایت های فروشگاهی یکی از عوامل فروش بیشتر استفاده از رنگ های گرم برای ترقیب کاربر به خرید کردن بود. از تاثیر رنگ ها در رتبه بندی گوگل و همچنین با اصطلاحات Bounce Rate و Daily Time on Site آشنا شدیم. اگر شما هم می خواهید وب سایتی اصولی داشته باشید به صفحه ی طراحی سایت بروید.

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =