منوی دسته بندی
منوی دسته بندی

اصول و قواعد طراحی سایت و نکات مهم در طراحی سایت

اصول و قواعد طراحی سایت و نکات مهم در طراحی سایت

هر کاری یک سری اصول و قواعد داره حالا فرقی نمی کند چه در دنیای وب و چه در کسب و کار های سنتی. اصول و قواعد رو معمولا از کسانی که درآن زمینه تخصص دارند را یاد می گیریم. قصد داریم در این مقاله اصول و قواعد طراحی سایت و نکات مهم در طراحی سایت را که حاصل تجربیات چند ساله ی ما در این حوزه است را برای شما توضیح دهیم. در ادامه با ما همراه باشید تا شما هم با اصول و قواعد طراحی سایت و نکات مهم در طراحی سایت آشنا شوید و در سایت خود به خوبی پیاده سازی کنید تا بتوانید در دنیای وب به خوبی پیشرفت کنید و اشتباهات ما را تکرار نکنید.

 

اصول طراحی وب سایت حرفه ای و کاربر پسند

 

1- پیاده سازی اصول طراحی وب سایت حرفه ای و کاربر پسند

طراحی سایت حرفه ای است که وقتی کاربر وارد وب سایت می شود جذب سایت شود و در ادامه به نکاتی که باعث جذب کاربر می شود اشاره می کنیم :

رابط کاربری و تجربه کاربری UI/UX :

اگر شما به خوبی UI/UX را در وب سایت خود پیاده سازی کنید یک قدم جلوترید. UI/UX اصولی است که شما می آموزید که اجزای سایت خود را در کجا قرار دهید تا مخاطب احساس بهتری را در سایت شما داشته باشد و از سایت شما فراری نشود.هر چقدر کاربر در سایت شما بیشتر بماند Bounce Rate سایت شما کاهش می یابد و این نکته مثبتی برای سئوی سایت شماست.

گرافیک زیبا :

طراحی حرفه ای سایت به کسب و کار شما اعتبار بیشتری می بخشد. با سرچی ساده در سایت های بزرگ می بینید که گرافیک ساده و کاربر پسند امری بسیار مهم است. در گرافیک سایت خود سعی کنید از عکس هایی با کیفیت و با حجم پایین استفاده کنید. کاربران مدت زمان زیادی را منتظر لود شدن سایت نمی مانند و سایتی را دوست دارند که سرعت خوبی را داشته باشد. می توانید برای کاهش حجم تصاویر مناسب سایت از نرم افزار فوتوشاپ استفاده کنید. از گرافیک هایی استفاده کنید که با موضوع و محتوای سایت شما هماهنگی داشته باشد.
سعی کنید از تصاویر چشمک زن استفاده نکنید این تصاویر حواس کاربر را رت کرده و باعث مزاحمت برای کاربر می شود.

طراحی ریسپانسیو

یکی از قابلیت های مهمی که یک وب سایت باید داشته باشد ریسپانسیو بودن سایت است. ریسپانسیو به معنی بهینه بودن سایت برای موبایل و تبلت هاست. با توجه به اینکه تعداد زیادی از کاربران اینترنت در حال حاضر از اسمارت فون ها استفاده می کنند سایت ها باید طوری طراحی شوند که برای اسمارت فون ها در ابعاد خود باز شود و حجم کمتری را بگیرد. رعایت این نکته در سئو سایت نقش مثبتی دارد.

فونت مناسب

استفاده از فونت مناسبی که چشم کاربر با آن راخت تر است در طراحی سایت بسیار مهم است. همچنین باید سایز فونت ها را بزرگ در نظر گرفت تا کاربر چشمش خسته نشود.

 

تبلیغات

 

2- تبلیغات و سئو سایت

پس از طراحی سایت حرفه ای شما باید به دنبال جذب بازدید کننده باشید. البته قبلا در مقاله ای با عنوان چگونه بازدید سایت را افزایش دهیم؟ کاملا راجب این موضوع توضیح داده ایم که چگونه بازدید وب سایت خود را افزایش دهیم. اما در اینجا هم برای شما توضیح می دهیم که چگونه می توانید برای وب سایت خود بازدید کننده جمع کنید. در اینجا به دو راه اصلی و مهم در رابطه با افزایش بازدید سایت صحبت می کنیم.

اولین راهی که هزینه ی زیادی را برای شما در برمیگرد تبلیغات است. شما می توانید با استفاده از تبلیغات بازدید کننده های وب سایت خود را افزایش دهید و می توانید محصولات و خدمات خود را به آنها ارائه دهید. تبلیغات شامل هزینه های زیادی می شود که ممکن است هر کسب و کاری از پس هزینه های تبلیغات بر نیاید. در تبلیغات ممکن است شما در بعضی مواقع حتی هزینه های تبلیغاتی خود را بدست نیاورید و ضرر کنید و در مواردی ممکن است درصد بسیار کمی بیشتر از هزینه تبلیغاتی خود سود کنید. در تبلیغات هیچ تضمینی برای بازگشت هزینه ها وجود ندارد.این روش به دیدگاه من برای کسب و کار های بزرگ و متوسط مناسب تر است.

سئو

 

اما روش بهتری برای بیزینس های آنلاین تازه مار نسبت به تبلیغات وجود دارد. سئو سایت یا همان بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو بسیار هدفمند تر از تبلیغات عمل کرده و کاربرانی را به سمت وب سایت شما جذب می کند که دقیقا به دنبال خدمات و محصولات شما هستند. برای درک بهتر سئو سایت می توانید مقاله سئو چیست؟ چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟ را مطالعه کنید و از اهمیت سئو سایت به خوبی مطلع شوید. سئو سایت برای همه ی بیزینس ها مناسب است با هر موضوع و هر محتوایی شما می توانید کاربر هدف خود را جذب کنید. سئو سایت برای بیزینس های کوچک و بیزینس های متوسط و بزرگ الزامی است. بیزینس های متوسط و بزرگ به خوبی به اهیمت سئو سایت پی برده اند و دائما سایت خود را برای گوگل و درگیر موتور های جستجو بهینه می کنند. پس اگر شما هم وب سایتی دارید یا قصد راه اندازی وب سایت دارید حتما سئو سایت خود را جذی بگیرید. اگر نیاز به مشاوره داردی و یا اینکه می خواهید سئو سایت شما حرفه ای انجام شود تیم دنیای وب در کنار شماست. همین حالا می توانید به صفحه سئو سایت بروید و اولین قدم را برای سئو سایت خود بردارید.

 

کلام پایانی

در ابتدا هم گفتیم که هر کاری اصول و قواعد خود را دارد که اگر این اصول را به خوبی پیاده سازی نکنید شکست می خورید. در این مقاله اصول و قواعد طراحی سایت و نکات مهم در طراحی سایت را برای شما بیان کردیم که اگر از این مقاله به خوبی استفاده کنید شما از رقیبان خود چندین پله بالاتر قرار دارید. سعی کنید طراحی سایت حرفه ای داشته باشید و وب سایت خود را حرفه ای برای موتور های جستجو از جمله گوگل سئو کنید. اگر در زمینه طراحی سایت حرفه ای و سئو سایت نیاز به مشاوره دارید می توانید به صفحه ارتباط با ما بروید و از ما مشاوره رایگان دریافت کنید که بتوانید حرفه ای عمل کنید. امیدوارم ک این مقاله برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله برای شما مفید بوده می توانید لینک این محتوا را برای دوستان خود ارسال کنید تا آنها هم با اصول و قواعد طراحی سایت و نکات مهم در طراحی سایت آشنا شوند. امیدوارم همیشه شاد و موفق باشید.

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + شانزده =