منوی دسته بندی
منوی دسته بندی

ترفند های بازاریابی در اینستاگرام

ترفند های بازاریابی در اینستاگرام

بازاریابی با اینستاگرام یکی از روش هایی است که ما می توانیم کسب و کار خود را با آن گسترش دهیم و کسب و کار خود را با افراد بیشتری آشنا کنیم. ولی بازاریابی کسب و کار شما در اینستاگرام اصول خاص خودش را دارد که برای پیشرفت کسب و کارتان باید این اصول را یاد بگیرید. در مقاله ترفند های بازاریابی در اینستاگرام می خواهیم شما را با برخی از ترفند های بازریابی اینستاگرام و همچنین استفاده درست از امکانات اینستاگرام آشنا کنیم. و نکته ای دیگر که همیشه در مقاله های دیگر گفته ام از شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام برای رشد بیشتر کسب و کار خود استفاده کنید نه اینکه هدف اصلی شما باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا در رابطه با ترفند های بازاریابی در اینستاگرام بیشتر آشنا شوید.

عکس پروفایل و اسم خوب

در اولین قدم از ترفند های بازراریابی در اینستاگرام به شما توصیه می کنم حتما از یک عکس پروفایل خوب و جذاب و همچنین یک اسم خوب که در ذهن باقی بماند استفاده کنید. چرا که کاربران اینستاگرام در اولین قدم عکس پروفایل و اسم پروفایل شما را می بینند. پس حتما اولین قدم خود را به درستی بردارید.

یک بیوگرافی زیبا بنویسید

در قدم بعد وقتی که کاربر روی اسم و پروفایل شما کلیک می کند. اولین چیزی که کاربر می بیند بیوگرافی پیج شماست. اگر شما در این قسمت یک بیوگرافی جذاب نوشته باشید می تواند کاربر را به فالور شما تبدیل کند.

شبکه های اجتماعی

از عکس های بی کیفیت استفاده نکنید!!!

هیچوقت در پیج خود از عکس های بی کیفیت استفاده نکنید. عکس های بی کیفیت و بدون رنگ و لعاب کاربر را از شما دور می کند. حتما در اینستاگرام از عکس های جذب و با رنگ لعاب استفاده کنید که کاربر را مجذوب خود کند و باعث بشود که پیج شما را فالو کند.

کاربر را با پیج خود درگیر کنید

پست های عادی و استوری های عادی نگذارید!!! سعی کنید در پست ها و استوری های جذاب خود از فالور های خود سوال بپرسید آن ها را به چالش بکشید از آنها سوال بپرسید تا با پیج شما و پست های شما درگیرذ شوند. اگر شما پست های ساده بگذارید که جذابیت کافی را ندارند نه می توانید محصول خود را به خوبی بازاریابی کنید نه اینکه لایک و فالور خود را افزایش دهید. تا به اینجا 4 ترفند از سری ترفند های بازاریابی در اینستاگرام گفته شد هر چند ساده ولی به شدت مهم هستند.

استوری اینستاگرام

استفاده از Story

اینستاگرام مدتی پیش در یکی از آپدیت های برنامه خود قابلیتی با نام Story به اپلیکیشن خود اضافه کرد. در استوری شما می توانید عکس و ویدیو های 15 ثانیه ای آپلود کنید برخلاف پست که شما می توانید ویدیو های یک دقیقه ای آپلود کنید. و بسیاری قابلیت های جذاب دیگر که باعث شد استوری در بین کاربران اینستاگرام محبوب شود. در استوری تصاویر و ویدیو هایی که قرار می دهید پس از 24 ساعت به صورت اتوماتیک پاک می شود مگر اینکه استوری خود را Highlight کنید ( قابلیت جدید اینستاگرام ) با Highlight کردن استوری در قسمت بیوگرافی شما به نمایش در می آید و به صورت همیشگی در آن قسمت نمایش داده می شود.

شما می توانید از استوری به خوبی برای بازاریابی محصولات خود استفاده کنید. چرا که بسیاری افراد به استوری ها بیشتر از پست ها دقت می کنند. می توانید در استوری از محصولات خود فیلم وعکس بگیرید و منتشر کنید. حتی می توانید از قابلیت 24 ساعته استوری استفاده کنید و تخفیف های محدود 24 ساعته بدهید. حتما از استوری برای بازاریابی محصولات خود استفاده کنید. استوری یکی از مهم ترین ترفند های بازاریابی در اینستاگرام است که می تواند رشد خوبی را در کسب و کار شما ایجاد کند.

تعامل با فالور ها و پاسخ کامنت های مثبت و منفی

این نکته مهم از ترفند های بازاریابی در اینستاگرام را حتما مد نطر داشته باشید : هرچقدر که شما با فالور های خود تعامل بیشتری داشته باشید فالور شما راحت تر به شما اعتماد می کند. همیشه جواب کامنت هاو دایرکت آنها را به موقع بدهید.
اگر کسی کامنت منفی گزاشته بود آن را پاک نکنید و سعی کنید با پاسخی مثبت نظر آن فالور را در رابطه با کسب و کار خود تغییر دهید.

محتوای کپی استفاده نکنید

برای پیجتان ارزش قائل باشید و محتوا های کپی در آن قرار ندهید. محتوای کپی نه تنها ارزش پیج شما را پایین می آورد بلکه جذابیتی هم برای کاربر ندارد.
یکی از مهم ترین نکات افزایش فالوور و ماندگاری فالوور ها در پیج شما محتوای پیج است. اگر شما محتوا های خوب و جذابی را به فالوور خود ارائه کنید هم می توانید با او بهتر ارتباط بگیرید و هم اینکه محصولات و خدمات خود را راحت تر بفروشید.
همچنین محتوای اختصاصی و ارزشمند فالوور های پیج شما را افزایش می دهد و در بین کاربران اینستاگرام سریعتر دست به دست می شود و شما سریعتر شناخته می شوید. محتوا مهم ترین ترفند بازاریابی در اینستاگرام و حتی کل فضای اینترنتی است. شما باید بدانید که چه محتوایی را تولید کنید. اگر فقط و فقط همین یک نکته را به خوبی در پیج خود پیاده سازی کنید دیگر به هیچ چیزی نیاز نخواهید داشت.

اینستاگرام را محلی برای رشد سایت و کسب و کار خود تبدیل کنید

در مقاله های قبلی بار ها گفته ام هیچوقت هدف اصلی خود را شبکه های اجتماعی قرار ندهید. بلکه از شبکه های اجتماعی برای رشد سایت خود استفاده کنید. چرا که اگر هدف اصلی شما شبکه های اجتماعی باشد ممکن است در آینده اگر تصمیم به فیلتر بگیرند کسب و کار شما نابود می شود. اما وب سایت شما این چنین نیست و فیلتر نمی شود و مشتری های همیشگی خود را دارد. پس حتما از یک طراحی سایت حرفه ای برای کسب و کار خود استفاده کنید.

کلام پایانی

کلام پایانی

امیدوارم که از ترفند های گفته شد در این مقاله به خوبی استفاده کنید. دقت داشته باشید با پیاده سازی مواردی که گفته شد باعث رشد فالور های واقعی پیج شما می شود پس حتما ترفند های گفته شده را جدی بگیرید. اگر در زمینه ترفند های بازاریابی در اینستاگرام سوال دارید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما در تلگرام از ما بپرسید. اگر این مقاله و ترفند های آن برای شما مفید بود لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منبع : های کارن

مدیر سایت

‫6 نظر

  • علی گفت:

    اینستاگرام به بالا اومدن سایت کمک میکنه؟

    • مدیر سایت گفت:

      سلام علی
      بله می توانید لینک سایت را در قسمت بایوگرافی پیج خودتان قرار دهید تا فالور های پیج وارد سایت شوند
      هم باعث شناخته شدن سایت شما می شود و هم اینکه می تواند تاثیر کوچکی در سئو سایت شما به صورت غیر مستقیم داشته باشد
      موفق باشید

  • صبا گفت:

    منظوزتون از عکس پروفایل خوب چیه؟

    • مدیر سایت گفت:

      سلام خانوم صبا
      عکس پروفایل خوب میتونه عکس لوگوی بیزینستون باشه یا یه عکس از خودتون
      از عکسی استفاده بشه که موضوع پیج رو در نگاه اول به طرف مقابل بفهمونه
      بسته به موضوع پیج استفاده از چه عکسی برای پروفایل متفاوته
      موفق باشید

  • مهرشاد گفت:

    چه تبلیغاتبی بیشتر در اینستاگرام بازدهی داره؟

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    7 − 1 =