منوی دسته بندی
منوی دسته بندی

طراحی سایت کاربر پسند

طراحی سایت کاربر پسند

همه ی انسان ها دوست دارند با طراحی سایت در دنیای وب بتوانند نتیجه دلخواه خود را از آن گرفته و در زندگی و کسب و کار خود پیشرفت را حس کنند. برای اینکه شما بتوانید به این هدف خود نزدیک تر شوید باید یک طراحی سایت کاربر پسند داشته باشید. اگر سایت شما کاربر پسند طراحی شده باشد در آمار افزایش بازدید سایت شما تاثیر می گذارد از این گذشته راحت تر می توانید اعتماد کاربر خود را جلب کنید و به آنها خدمات یا محصولات خود را ارائه کنید. در مقاله طراحی سایت کاربر پسند دقیقا قصد داریم به این نکات اشاره کنیم تا یک قدم از رقیبان خود در دنیای وب جلوتر باشید. پس در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

 

سایت ریسپانسیو

طراحی سایت ریسپانسیو

همیشه در مقاله های قبلی این نکته را متذکر شدیم که ریسپانسیو بودن سایت خود را جدی بگیرید. چرا که امروز بیشتر کاربران اینترنت معمولا با تلفن همراه یا تبلت خود در دنیای وب جستجو می کنند از این رو اگر سایت شما ریسپانسیو باشد به خوبی کاربران را به خود جذب می کند و مدت زمان بیشتری را در سایت شما سپری می کنند. اما اگر سایت ریسپانسیو نباشد نتیجه عکس می دهد. حتی مقاله ی طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟ در این رابطه نوشته ایم که اهمیت این موضوع را به خوبی بیان کنیم.

 

سرعت سایت

سرعت سایت

سرعت سایت هم یک دیگر از نکات طراحی سایت ریسپانسیو است. کاربر شما به هیچ عنوان مدت زمان زیادی را منتظر لود شدن سایت شما نمی ماند. اگر سرعت سایت شما پایین باشد به راحتی صفحه ی سایت شما را در مرورگر خود بسته و به سراغ سایت دیگر می رود که نیاز خود را بر طرف کند. برای بررسی سرعت سایت می توانید به سایت GTmetrix بروید.

دسترسی راحت به اطلاعات سایت

سایت خود را به شکلی طراحی کنید که کاربر با ورود به سایت شما بتواند در کمترین زمان ممکن اطلاعات مورد نیاز خود را از سایت شما دریافت کند. اگر کاربر نتواند به اطلاعات مورد نیاز خود سریع دسترسی پیدا کند بدون هیچ مقدمه ای سایت شما را می بندد. برای مثاله شما سایت فروشگاهی ساعت دارید. و من به عنوان کاربر سایت به دنبال ساعت دیواری می گردم اگر من به راحتی به محصولات ساعت دیواری سایت شما دسترسی پیدا کنم. بی شک سرعا سایت شما را بسته و به دنبال خرید ساعت دیواری به سراغ سایت بعدی میروم.

 

محتوا

محتوای بهینه

در سایت خود محتوا های بهینه و مرتبط با کسب و کار خود قرار دهید. اگر شما محتوای غیر مرتبط را در سایت خود قرار دهید کاربر را از سایت خود فراری می دهید. چرا که وقتی کاربر وارد سایتی با موضوع ساعت می شود انتظار دارد اطلاعاتی که از آن سایت دریافت می کند در زمینه ساعت باشد نه خودرو.

تعامل با کاربران

همیشه با کاربران وب سایت خود در تعامل باشید. مسابقه برگزار کنید و قسمت هایی را برای بیان نظر کاربر در رابطه با سایت خود قرار دهید. خیلی خلاصه می توانم بگویم با کاربر سایت خود دوست باشید.

 

کلام پایانی

طراحی سایت کاربر پسند به هیچ عنوان کار دشواری نیست. شما به راحتی می توانید با رعایت نکاتی که در این مقاله گفته شد یک طراحی سایت کاربر پسند داشته باشید و پیشتاز دنیای وب در زمینه کاری سایتتان باشید. حتما این نکات را در سایت خود به خوبی پیاده سازی کنید. اگر این مقاله برای شما مفید بود لطفا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مدیر سایت

‫2 نظر

  • فاطمه گفت:

    سلام چطوری سرعت سایت خودمون رو کاهش بدیم؟

    • مدیر سایت گفت:

      سلام خانوم فاطمه
      باید اول سایت شما در gtmetrix بررسی بشه و ایرادات سایت شما که باعث شدن سرعت سایت شما پایین بیاد برطرف شه
      تیم دنیای وب میتونه در این زمینه به شما کمک کنه می تونید با صفحه ارتباط با ما در ارتباط باشید.
      موفق باشید.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    7 + 7 =